Kuřecí řízek Fitness - meals

RECEPTY VÝBĚR
RECEPTY VÝBĚR
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Kuřecí řízek Fitness

Dietní jídla
Fitness řízky pečené v troubě bez smažení

fit dietní zdravý top recept na hubnutí nejen pro fitness


1 kg kuřecích nebo krůtích prs, 1 vejce, 2 lžíce bramborového škrobu (10 g), 1 stroužek česneku (10 g), 200 ml bílého selského jogurtu, sůl, 200 g kukuřičných lupínků nebo kukuřičné strouhanky.


Doporučuje se použít kuřecí prsa, protože krůtí jsou hodně suchá. Pokud bychom chtěli péct souběžně kuřecí i krůtí, snažíme se je mít stejně vysoké a krůtí vytáhneme z trouby o něco dříve.

Maso umyjeme, nakrájíme na zhruba stejně vysoké plátky a mírně rozklepeme přes potravinářskou fólii. Osolíme z obou stran. Pořádně smícháme vejce, jogurt, prolisovaný česnek a škrob. Trochu vzniklé marinády dáme do adekvátně velké nádoby, ve které se bude maso marinovat. Na marinádu dáme řízky tak, aby se nepřekrývaly, opět marinádu a zase vrstvu masa. To zopakujeme se všemi řízky s tím, že poslední vrstva marinády bude zcela nahoře. Je potřeba, aby všechny řízky byly z obou stran v marinádě. Přiklopíme nebo zabalíme do potravinářské fólie a necháme marinovat přes noc v lednici. Pokud nemáme kukuřičnou strouhanku, rozmixujeme cornflaky v mixéru se sekáčkem dohladka.

Řízek po řízku vytáhneme z marinády a pořádně obalíme ve strouhance z obou stran. Je potřeba, aby na každém řízku byla marináda. Pokud stekla, tak ji tam pomocí lžíce dodáme. Obalené řízky poskládáme na plech vystlaný pečícím papírem. Pokud chceme vylepšit chuť, postříkáme řízky extra panenským olivovým olejem pomocí dávkovače na olej.

Pečeme 20 minut na 200 °C. Poté jeden řízek vytáhneme, rozkrojíme a zkontrolujeme, zda je už propečený. Pokud ne, ještě chvíli dopečeme. Pozor, ať se nepřepečou moc dlouho, řízky by byly vysušené. Podávejte s fitness bramborovým salátem, bramborovou kaší nebo bramborami.


Komentář

Jídla smažená na litru tuku jsou v redukci poměrně tabu. Pokud si v takovém období chceme dopřávat řízky bez výčitek, můžeme ošálit svoje chuťové buňky touto fitness variantou, která se místo smažení v oleji peče v troubě zcela bez tuku. Nepoužije se klasický trojobal, ale řízky naložíme do jogurtové marinády a místo klasické strouhanky je obalíme v rozmixovaných cornflacích. Zdravé řízky se tak hodí i pro celiaky, protože kukuřičná strouhanka je bezlepková. A navíc dává řízkům hezčí barvu.



Tip: Vybírejte recepty kliknutím na
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky